loading...
ایران نور
یاحسین
http://designco.comuv.com/img/9cec6d4d21b5.jpg
irannoor بازدید : 61 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)

درباره طب سنتي

علم ودانش رامرزي نيست وهيچگاه نميتوان آن رادرسرحدات قراردادي متوقف ساخت عقل اينگونه حكم مي كند كه در زمان خودشناسي ودگر شناسي بدانيم گذشتگان ما چه كرده اند وتجربيات آنان چگونه بوده است وقتي به فارماكوپه باختر وطب سوزني خاور دل ميبنديم وگاه به استيصال و بن بست درماني بيمارانمان مي رسيم پس چرا به طب ميهني خود توجهي نكنيم به عقيده حكما عالم وجود مركب از چهارعنصر آب هوا خاك وآتش ميباشد اين عناصر كه كاملا ضد يكديگرندبا اراده الهي جمع شده و موجودي از موجودات عالم رابه وجود ميآورند پايداري مزاج آن موجود مربوط به تعادل تركيبي اين عنصرها است و اگراختلالي درمزاج ايجاد شود بيماري بروز ميكند

درطب سنتي اصل برتعيين مزاج بيمار استوار است وبراساس طبايع و اخلاط چهار گانه دموي و صفراوي و سوداوي و بلغمي طبقه بندي مي گردد درمانهاشامل گياه درماني ومالش و فشار به نقاط ومسيرهاي عصبي تمهيدات ويژه بيماران براساس خصوصيت آنهاست دراين بيماران وبه كمك ابزاردرماني مثل گياه ويا فرآورده هاي آن كه خودصاحب مزاج ودرجات دركيفيت وكميت مواد موثر ميباشدتعادل در مزاجهاي مذكور حاصل مي آيد.مزاج عبارتست از ابزاروملزومات مسيري است مسيرهاي چهارگانه تعادل كه بنا برسن وفرهنگ وموقعيت جغرافيايي از تاثيرات متقابل آنها با محدوديت هاي ذاتي و موروثي شخص حاصل آمده ساختار ويژه اي پديد مي آورد كه اجزاي آن با هم در تعادلندودر هر مزاجي يكي از اركان چهار گانه فرمانروا وحاكم است و سه تاي ديگر فرمانبر.

گياه درماني
گياهان موجودات زنده اند پرورده و مخلوق درگاه احديتند جان دارند و تسبيح حق مي گويند ونشانه و آيت الهي اند از طبيعت بوده با ذات ماانسانها عجين هستند. مزاج دارند خاصيت دارند وشفابخشند.

ما انسانها دراصل وباتوجه به سابقه ديرين تاريخي(وشكل وطراحي دندانها يمان)گياهخوار بوده ايم وبعدها خوي گوشتخواري خواسته يا ناخواسته بر ما مستولي شده است گياه بنيان غذاي ما وبهداشت ماست گياهان مواد موثره اي دارند كه در مواجه با هم تقويت يا تضعيف ميشوند وتواناييهاي متعدد اما مسكوت خويش راحركت وجوشش ميبخشند قفل بردهان دارند وچون كليد برقفلشان بريم باماسخن ميگويند وبه مصلحت ما عمل ميكنند از ما فرمان ميبرند وبا دشمنان سلامتي ما ميجنگند بطور خلاصه ميتوان گفت آنها به مثابه وزنه هاي كوچكي هستند كه در ترازوي تعادل مزاجي ما انسانها ميتوانند مثقال مثقال نيرو وارد كنند وتوازن آن را حفظ نمايند وسلامتي مارا تعالي بخشند.

ما انسانها مزاج داريم ونياز به توازن در آن- از طرفي بسياري از بيماريهاي انسان به خلطهاي نا خواسته وانبار شده در بدن ماوابسته است(زباله هاي مسموم)كه بااين گياهان شفابخش ميتوان آنها رامعدوم كرد .

گياهان ميتوانند عروق ما را گشاد كنند چربيها را ذوب كنند وبه قند مبدل نمايند فيلترهاي بدن مثلا در كليه ها راباز كنند هورمون طبيعي به بدن برسانند عملكرد تيروئيد –كبد-قلب-مغز- بيضه ها- تخمدان ها- معده- ريه- پانكراس-طحال و مغز استخوان را دگرگون نمايندوريشه هاي بسياري از داروهاي حتي شيميايي معمولي و مورد مصرف مارا تامين نمايند .

بازهم از گياهان بگويم كه عصاره شيره جان ماست وميتواند دوباره انسان سرگشته عصر فعلي را با طبيعت آشتي دهد گياه عارضه جانبي ندارد مگر برخلاف مزاج تجويز شود ولي تجويز صحيح آن وظيفه حكيم وطبيب است بايد آن راشناخت واحترامش كرد واز آن بهره برد باشد كه بسياري از معضلات وبن بست هاي درماني با گياه گشوده شود به ساخته ونشاندار دست او بيشتر از اينها بها دهيم وآن راجزء به جزء وتكه تكه بكار بريم كه معتقديم گياه كامل درون خويش هم در تعادل است وخصوصيات خويش راباكنترل ومهار خاصي اعمال ميكند و گسستگي دراين خواص فقط بايد به دست حكيمان باشد وبس .

حكيم زمان ما لا اقل بايد داروساز وگياه شناس و طبيب باشد چه رسد به حكمت كه دور دستهاست. از گياهان همين بس كه مايه حيات مينوشند كه هواي تازه برمابدمند تازندگي كنيم وقدمهايي درشناخت خود وخالق خود برداريم ... .

چه فرصتي ازاين بهتر

حجامت
حجامت در واقع اعمال يك استرس فوري است به سيستم ساكن دفاع عمومي بدن تاآن رابرعليه كليه عوامل دروني وبيروني هشيار وفعال نمايد.حجامت باتوجه به روش مورد انجام ومحلي كه انجام مي گيرد ميتواند چون نيشترزدن؛ عوامل عفوني –درد آور ومخرب راازبدن خارج نمايدحجامت درزيرگردن وجايگاه معين ميان دو كتف قادر است عوامل اصلي لخته شدن خون وفاكتور هاي انعقادي عامل در سكته هاي مغزي وقلبي رااز سيستم خارج نمايد زيراخون پراكسيژن خارج شده از ريه ها در اثر حالت تلمبه اي قلب وريه ها كه شبيه يك آكاردئون ايجاد فشار منفي در قفسه سينه ميكند وعمل مكش ودمش (دميدن) راسامان مي بخشد ؛ خون حاوي قطرات ريز چربي ولخته هاي مستعد كوچكي راكه ميل به هم پيوستگي در آنها زياد است را به عضلات پشت(نزديكترين مسير عروقي)پمپ مينمايد و حجامت در محل مذكور آنها را به دام انداخته از بدن خارج مي نمايد زيرا عوامل تشكيل لخته هاي مخاطره آميز از اين گلوگاه بسوي ساير نقاط بدن روانه ميشود و حجامت آنجا را پاك ميكند.

حجامت با خارج كردن ذران چربي كه در فرآيند اكسيژنه شدن خون همچنان درمويرگهاي عضلات پشت تنه گير كرده وپشت سر هم صف كشيده اند و انتقال كند وتدريجي آنها به عروق گشادتر ومسيرهاي بازتر ميتواند به رسوب وايجاد سده(انسداد عروق مثلا CAD يا آمبولي)مخاطره آميز پايان دهد و با ايجاد تله هاي گشاد عروقي در موضع (بدليل بادكشهاي ناحيه واطراف آن)وايجاد فشار منفي وحالت مكنده دراين تله ها مدتها اين ذرات چربي رااز جريان عادي خويش باز دارد .

- حجامت خارج كننده صفراست وآرامش رابه انسان ارزاني مي دارد.

- حجامت يك شوك عصبي موثر دربيماران روحي رواني وافسرده است و آغاز چالش هاي رواني را به بيمار القاء مي كند

- حجامت كاهش دهنده فشار خون است وبمقدار زيادي از استعداد سكته هاي آني دربيماران مي كاهد(مثل خونريزي از بيني در بيماران فشارخوني).

- حجامت فاكتورهاي آلرژي(عوامل حساسيت زاي)دروني وبيروني كساني را كه كهير دارند يا كم كاري كبد داشته وبه حساسيت هاي متعددي گرفتارند را از مسير مخرب وآزار دهنده بيمار به مسيري فرعي منحرف مينمايد وايمني شخص را تجهيز مي كند و فرصت سامان دهي به سيستم دفاعي مي بخشد.

- حجامت درترك اعتياد موثر بوده هشدارهاي خودباوري واعتماد به نفس را كه اولين ومهمترين فاكتور در ترك اعتياد تلقي مي شود صادر مينمايد وسموم خون را تخليه مي كند.

- حجامت بلغم وسوداي پخته شده را كه قبلا سست وقابل انتقال شده است همچون صفرا ميمكد واز غلظت وحدت آنها مي كاهد.

- حجامت باز كننده انسدادهايي است كه به آمنوره زنان انجاميده وبا باز كردن مسيرهاي عروقي؛ انتقال موضعي مواد ماليدني مثل كرمها و لوسيونهاوپمادهارا ازيك سو روي پوست وانتقال خوني مواد دارويي- خوراكي راازدرون از-سوي ديگر- تسهيل ميكند.

- حجامت به سرعت تيرگي ديدرا در بيماران ديابتي و فشارخوني كاهش مي دهد وبا آثار شفابخش متعددش در بيماران با تيرگي شعور مقدمات هشياري را فراهم مينمايد.

- حجامت خارج كننده لخته هاي گرفتار در پيچ وخم عروق واريكوز ساقين وساير اندامهاست.

- حجامت دنيايي است كه در پشت سرمان بوده و از اينكه گوشه چشمي بدان داشته باشيم غافل بوديم واكنون مثلا همت كرده ايم وتازه از درب آن وارد شده ايم واز اين همه را ديده ولمس كرده ايم ومثل آن به ((آب در كوزه و ما تشنه لبان ميگرديم)) مي ماندحال به عهده محققين واستادان بزرگوار است كه به كاوش وآزمايش آن همت نمايند.

- حجامت در درمان وتسكين بيماريها سرنخي است كه هرچه پيش برويم ميتواند طناب كلفت وقطوري باشد كه آويختن از آن بدون هراس است .

تعداد صفحات : 259

درباره ما
Profile Pic
ازخداوند متعال می خواهیم که مارا از دسیسه های دشمنان اسلام (یهود) اگاه کند که از جمله ی این اهداف استعمارگرانه دخالت های سودجویانه ی ان ها در طرز زندگی و تغذیه ی مسلمانان وشیعیان است که با استعانت از امام زمان در جهت دفعشان براییم.یاعلی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 293
  • بازدید ماه : 624
  • بازدید سال : 5,100
  • بازدید کلی : 41,026